6 września 2013

Łańcuch Shimano 9s i spinka SRAM

Dawno temu kupiłem do górala łańcuch 8 rzędowy (model aktualnie nieznany). Niestety łańcuch ten był trochę grubszy niż łańcuch SRAM 8s. I w związku z tym wystąpił problem ze spinka od łańcuch SRAM.
A że lubię te spinki to delikatnie spiłowałem łańcuch żeby pasował. Niestety spiłowanie to nie był dobry pomysł bo przy ewentualnym rozkuciu w trasie nie przyczepimy awaryjnie zapasowej spinki. Dlatego w końcu wróciłem z powrotem do łańcuchów SRAM w góralu.
Fakt że są spinki Connex ale nigdy ich nie używałem. Więc się nie wypowiem.
Ostatnio się dowiedziałem, że łańcuchy Shimano 9 rzędowe pasują do spinek SRAM 9s. Więc zaryzykowałem i kupiłem CN-HG5. Łańcuch skróciłem i zapiąłem bez problemu złotą spinką.
Dlaczego takie kombinacje? Ponieważ lokalnie mogę tylko kupić osprzęt Shimano a czasem potrzeba czegoś od ręki.
Teraz tylko trzeba znaleźć spinkę podobną jaką ma SRAM żeby pasowała do konkurencji z Japonii. W gwoli ścisłości, nie lubię oryginalnych spinek Shimano.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz