Zjadacz kilometrów


Jakiś czas temu narodził się pomysł kupienia szosówki ale w wersji turystycznej. Okazało się jednak że nie mogę do końca znaleźć to co bym chciał i dlatego zdecydowałem się na złożenie własnego roweru. Oczywiście rozterki co to dokładnie ma być za rower ciągle istnieją i dopiero z czasem wyjdzie optymalne rozwiązanie.

Rama

Na geometrii się nie skupiłem bo i tak za wiele bym nie wymyślił. Fakt że rama jest pod widelce amortyzowane. Ja zdecydowałem się na 18-tkę z moimi 176cm wzrostu i 85 cm-owymi nogami.

Size HT angle ST angle TT horizontal BB center CS* BB drop** HT WB
16" 70 72 544 406 440 65 115 1066
18" 70 72 549 457 440 65 115 1070
20" 70 72 569 508 440 65 125 1077
22" 70 72 578 559 440 65 130 1087

*) CS odpowiada wartości ST czyli długość rury podsiodłowej (od osi suportu)
**) BB drop to odległość o jaką jest niżej oś suportu od osi kół

Zobacz też

Widelec

  • stalowy z otworami na bagażnik lowrider, mocowanie pod tarcze i piwoty
Do końca nie jestem pewien czy nie lepszy byłby amortyzowany. Z jednej strony amor daje dużo do komfortu z drugiej strony zawsze może się zepsuć lub przyblokować przez co będzie zbędnym balastem. Tak miałem z oryginalnym amorem (właściwie elastometr) RST w Unibike Flite. Na deszczu i błocie potrafił się blokować. A aktualnie używany Reba SL gorzej ostatnio chodzi.
Jednakże rama Nordkapp robiona jest pod amortyzowane widelce, przez co przy krótszym widelcu rower będzie zwrotniejszy, mniej stabilny.
Dane dla widelca od sprzedawcy:
  • materiał - stal Cr/Mo
  • rura sterowa - 1 1/8 " (28,6mm) - dł. 350 mm 
  • odległość od osi piasty do podstawy sterów - 435 mm
  • waga - 1510g ( widelec oryginalny - przed ucięciem rury) 
  • stery 1 1/8" A-HEAD 
Aktualnie szukam nowego bo:
  • ten jest ciężki
  • ja tam nie czuję tych mitycznych tłumień stali

    Napęd

    Tymczasowo przeniesiony z szosówki Olsh.

    Przerzutka przednia

    Jak że tymczasowo próbuję zamontować korbę FC-6606 (Ultegra) potrzebuję przerzutki o pojemności 22T (52-30) i minimalnej pojemności 13T (52-39) z górnym ciągiem. Kandydaci:
    • FD-M901 XTR z 92r pojemność 26T i min. 10T
    • FD-M735 XT 26T/
    • FD-TY32
    • FD-TY22-GS 
    Wybór padł na Shimano FD- M590 Deore 66°-69°, max 48T, pojemność 22T, podwójny ciąg, top swing  (model M591 to down swing). Nabyłem taką bo tylko taką mieli w sklepie lokalnym.
    Niestety przerzutka tak źle współpracuje z klamkomanetkami szosowymi, inny ciąg. Ale jest nadzieja. Muszę tylko zrobić otwór w odpowiednim miejscu na przerzutce.
      Zobacz też:
      • http://www.bikepro.com/products/shimano_tables/2005_tables/shim_fderB_05.htm
      • http://www.bikepro.com/products/front_derailleurs/shim_mtn_frtder.shtml

      Korba

      Niestety korba FC-6606 nie pasuje do ramy i przerzutki. Ramiona zahaczają o ramę i trzeba było dodać po jednej podkładce. Po za tym najmniejsza zębatka nie jest obsługiwana (inna linia łańcucha). Dodanie jeszcze jednej podkładki od strony blatu rozwiązało by problem ale wówczas nie dałbym rady wszystko skręcić. Oś suportu szosowa jest za krótka.

      Kierownica

      Model JD-808 aktualnie używam w szosówce i jest zdecydowanie za nisko. Z czasem wygoda jest ważniejsza.
        Kierownica na pewno  nie o średnicy 31.8mm. Na takiej kierownicy ciężko jest cokolwiek zamontować. Baranek umożliwia większy zakres chwytów. Na prostej można zamontować rogi ale ja rzadko z nich korzystam.

        Wybór padł na kierownicę szosową baranek 46cm o średnicy 25,4mm.

        Hamulce

        Z racji wyboru baranka i klamkomanetek jestem zmuszony wyboru hamulców spośród trzech:
        • mini-V
        • cantilever
        • tarczowe szosowe
        Ostatnie pojawiły się jakiś czas temu produkowane np. przez firmę Avid. No i najprawdopodobniej będą to  BB7 Road S (197g). Wersja SL jest lżejsza o 27g ale i droższa.

        Zakupiłem jednak Tektro MiniV RX6.

        Ostatnio jednak kupiłem Avid BB7 Road. Trochę z nimi było problemu bo:
        • z przodu musiałem dać tulejkę żeby móc zamontować błotnik
        • z tyłu zamiast tarczy 160mm mam 185mm. Mniejsza nie pasowała do ramy, nie dało się zamontować hamulca.

        Koła

        Aktualnie używam kół szosowych ... i planuję je zmienić na trekingowe.
        • obręcze Mavic A319 36 otworów po 119zł
        • piasty Novatec  f062sb
        • szprychy DW Champion niecieniowane

        Osprzęt dodatkowy

        Galeria



        Brak komentarzy:

        Prześlij komentarz