Jakiś czas temu narodził się pomysł kupienia szosówki ale w wersji turystycznej. Okazało się jednak że nie mogę do końca znaleźć to co bym chciał i dlatego zdecydowałem się na złożenie własnego roweru. Oczywiście rozterki co to dokładnie ma być za rower ciągle istnieją i dopiero z czasem wyjdzie optymalne rozwiązanie.
Rama

Size | HT angle | ST angle | TT horizontal | BB center | CS* | BB drop** | HT | WB |
16" | 70 | 72 | 544 | 406 | 440 | 65 | 115 | 1066 |
18" | 70 | 72 | 549 | 457 | 440 | 65 | 115 | 1070 |
20" | 70 | 72 | 569 | 508 | 440 | 65 | 125 | 1077 |
22" | 70 | 72 | 578 | 559 | 440 | 65 | 130 | 1087 |
*) CS odpowiada wartości ST czyli długość rury podsiodłowej (od osi suportu)
**) BB drop to odległość o jaką jest niżej oś suportu od osi kół
Zobacz też
Widelec
- stalowy z otworami na bagażnik lowrider, mocowanie pod tarcze i piwoty
Jednakże rama Nordkapp robiona jest pod amortyzowane widelce, przez co przy krótszym widelcu rower będzie zwrotniejszy, mniej stabilny.
Dane dla widelca od sprzedawcy:
- materiał - stal Cr/Mo
- rura sterowa - 1 1/8 " (28,6mm) - dł. 350 mm
- odległość od osi piasty do podstawy sterów - 435 mm
- waga - 1510g ( widelec oryginalny - przed ucięciem rury)
- stery 1 1/8" A-HEAD
- ten jest ciężki
- ja tam nie czuję tych mitycznych tłumień stali
Napęd
Przerzutka przednia
- FD-M901 XTR z 92r pojemność 26T i min. 10T
- FD-M735 XT 26T/
- FD-TY32
- FD-TY22-GS
Niestety przerzutka tak źle współpracuje z klamkomanetkami szosowymi, inny ciąg. Ale jest nadzieja. Muszę tylko zrobić otwór w odpowiednim miejscu na przerzutce.
- http://www.bikepro.com/products/shimano_tables/2005_tables/shim_fderB_05.htm
- http://www.bikepro.com/products/front_derailleurs/shim_mtn_frtder.shtml
Korba
Niestety korba FC-6606 nie pasuje do ramy i przerzutki. Ramiona zahaczają o ramę i trzeba było dodać po jednej podkładce. Po za tym najmniejsza zębatka nie jest obsługiwana (inna linia łańcucha). Dodanie jeszcze jednej podkładki od strony blatu rozwiązało by problem ale wówczas nie dałbym rady wszystko skręcić. Oś suportu szosowa jest za krótka.Kierownica
- prosta lub baranek
- nakładka do leżenia - lemondka: TranzX JD-TB03 lub JD-802
Wybór padł na kierownicę szosową baranek 46cm o średnicy 25,4mm.
Hamulce
Z racji wyboru baranka i klamkomanetek jestem zmuszony wyboru hamulców spośród trzech:- mini-V
- cantilever
- tarczowe szosowe
Ostatnio jednak kupiłem Avid BB7 Road. Trochę z nimi było problemu bo:
- z przodu musiałem dać tulejkę żeby móc zamontować błotnik
- z tyłu zamiast tarczy 160mm mam 185mm. Mniejsza nie pasowała do ramy, nie dało się zamontować hamulca.
Koła
Aktualnie używam kół szosowych ... i planuję je zmienić na trekingowe.- obręcze Mavic A319 36 otworów po 119zł
- piasty Novatec f062sb
- szprychy DW Champion niecieniowane
Osprzęt dodatkowy
- klamki przełajowe Tektro RL720
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz