31 sierpnia 2013

Modyfikacja lemondki

Na szosówce używam lemondki Tranz X JD-808.
Niestety oryginalnie taka nakładka uniemożliwia montowanie dodatkowych urządzeń np. lampki, pulsometru czy GPS. Dlatego też zamontowałem poprzecznie aluminiowe rurki (Φ 24mm) z tonera drukarki laserowej. Rurki zamocowałem za pomocą obejm ślimakowych 16-25. A same rurki owinąłem taśmą izolacyjną.
Z czasem taśma zaczęła odpadać, rurki się trochę wgięły a mocowana lampka w trakcie jazdy potrafiła się okręcać.
Ostatecznie podszedłem do tego trochę inaczej. Wziąłem kawałki starej dętki do szosówki, wersja light.

Naciągnąłem na rurkę, dwa razy i zapchałem korkiem po winie. Ostatecznie wygląda to dużo lepiej, lampka trzyma się pewniej. Pozostaje tylko jeszcze nałożyć rurkę termokurczliwą na obejmy ślimakowe. Również i rurki termokurczliwe można by było nałożyć na rurki aluminiowe ale możliwe że byłby problem z poślizgiem. Niestety nakładanie dętki było męczące, a nie użyłem ani płynu do naczyń ani oleju jadalnego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz